پمپ کمکی پکیج چیست

به گزارش مجله هاستفا، پمپ کمکی یا دوم پکیج در شرایطی به کار می آید که پمپ اصلی نتواند بر افت فشار مدار لوله کشی غلبه کند. این قطعه با نام پمپ کمکی گردش آب نیز شناخته می گردد.

پمپ کمکی پکیج چیست

برای نصب پمپ یاریی و کارهای دیگر که برای تعمیر پکیج احتیاج دارید می توانید از تعمیرکاران ماهر پکیج خبرنگاران یاری بگیرید.

نکات کلیدی

پمپ یاریی به برطرف افت فشار یاری می نماید و حجم دبی را افزایش می دهد. پکیج تک مبدله و دو مبدله شرایط نصب متفاوتی دارد.

نکاتی که احتیاج است رعایت شود تا به بازده مورد احتیاج پکیج دست یافت شامل موارد زیر است:

  • پمپ یاریی باید با پمپ اصلی خود پکیج هم مشخصات باشد.
  • هد (غلبه بر افت فشار دستگاه) و دبی خروجی پمپ یاریی برای پکیج باید با قطعه اصلی یکی باشد.

نصب پمپ یاریی

پمپ یاریی به برطرف افت فشار زیاد موجود در مدار یاری می نماید. گفتنی است که با نصب دو پمپ به صورت موازی می توان حجم آبدهی یا دبی را افزایش داد و با نصب پشت سرهم آن ها غلبه بر افت فشار مدار (هد) افزایش می یابد.

با این که پمپ های ساخته شده برای مدار شوفاژ قادرند با آبگرم کار نمایند اما بهتر است جهت افزایش آن ها را در مدار برگشت که دمای کمتری دارد، نصب نمود. البته نصب این قطعه در قسمتی از مدار که افت فشار باعث عدم گرم شدن آن می شود می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد به طور مثال اگر دو یا چند رادیاتور در طبقه بالا و یا با فاصله زیاد از بقیه قرار داشته و خوب گرم نمی شوند بهتر است پمپ روی کلکتور جداگانه ای که آن ها را تغذیه می نماید، نصب شود.

هنگام اضافه کردن این قطعه دوم به پکیج، در صورت وجود موتور شیر سه طرفه 12 ولت باید از رله استفاده شود. به این صورت که بوبین رله به قسمت زمستانه موتور شیر سه طرفه وصل شده و برق پمپ به همراه یک فیوز از رله عبور داده شود. در ضمن نصب پمپ سیرکولاتور نیز می تواند به بهبود عملکرد پکیج یاری کند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس و تعمیر پکیج!

توصیه متخصصان خبرنگاران برای نصب پمپ یاریی پکیج

باید توجه کرد تا هوزینگی که پشت پمپ یاریی نصب می شود و باعث می شود آب برگشتی سرد شده از رادیاتورها، به مبدل بازشود باید از جنس فلزی و 180 درجه باشد. این شرایطی که در خصوص هوزینگ به آن اشاره شد، باعث نصب آسان آن به پمپ دوم می شود.

تک مبدله و دو مبدله بودن پکیج مهم است. پمپ اصلی در پکیج تک مبدل با برق تامینی 220 ولت متناوب، فقط در حالت گرمایش روشن است پس به راحتی می توان به پمپ یاریی سیم کشی انجام داد. در نتیجه زمانی که قطعه اصلی روشن می شود، پمپ دوم هم به کار می افتد. پکیج دو مبدله در دو حالت گرمایش و آب گرم مصرفی روشن می شود پس از روش قبلی نمی توان برای نصب پمپ یاریی بهره گرفت. در نتیجه از موتور برقی شیر سه طرفه 220 ولت متناوب برای حل مشکل استفاده می شود.

خدمات پیشنهادی خبرنگاران: اسباب کشی

منبع: آچاره
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12678

به "پمپ کمکی پکیج چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپ کمکی پکیج چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید