قدرت و صندلی خواهر اون

به گزارش مجله هاستفا، به گفته کارشناسان، تهدیدهای اخیر کره شمالی به تعطیلی دفتر اتحاد دو کره و خاتمه دادن به دیگر توافقات مهم دو کشور نشان دهنده نیت کیم جونگ اون برای تقویت صندلی سیاسی خواهرش کیم یو جونگ است.

قدرت و صندلی خواهر اون

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چند روز پیش کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در بیانیه شدیداللحنی کمپین گروه هایی از اتباع فراری کشورش به همراه دیگر فعالان مخالف در کره جنوبی برای فرستادن اعلامیه های تبلیغاتی ضد حکومت پیونگ یانگ به داخل خاک این کشور کمونیستی را به عنوان یک اقدام خصمانه و مغایر با یک سری توافقات صلح بین دو طرف محکوم کرد.

او هشدار داد، در صورتی که کره جنوبی فرایند فرستادن این اعلامیه ها را متوقف نکند، پیونگ یانگ نه فقط دفتر ارتباطی دو کره را تعطیل خواهد نمود بلکه همچنین توافق نظامی دو طرف برای کاهش تنش را نیز لغو نموده و یک مجتمع صنعتی مشترک در مرز را نیز به طور کامل برخواهد چید.

با این حال کره جنوبی در پاسخ متعهد شد به اینکه چنین فعالیت هایی را ممنوع سازد اما اداره موسوم به اداره جبهه متحد در دولت کره شمالی یک روز بعد از آن متعهد به عملی ساختن تهدیدات خواهر رهبر کره شمالی شده و تایید کرد او مسئول اصلی مدیریت مسائل دو کره در حکومت آنجا است.

کارشناسان طرح یک چنین اظهاراتی تندی از جانب پیونگ یانگ را با هدف دامن زدن به اختلافات در داخل کره جنوبی و همچنین ارتقا صندلی سیاسی کیم یو جونگ در کره شمالی با قراردادنش در راس فرایندهای تصمیمگیری های سیاسی مهم می دانند.

لیف اریک ایسلی، یک استاد مطالعات بین الملل در دانشگاه Ewha Womans در سئول با تایید دنبال کردن این اهداف از جانب کره شمالی بیان کرد: کیم جونگ اون در حال استفاده از خواهرش (که قبلا فرستاده ویژه کره شمالی برای به اصطلاح دیپلماسی لبخند در زمان المپیک بازی های زمستانی 2018 بود)، برای تهدید بنیان شکننده همکاری های بین دو کره است در حالی که گروه های مترقی در کره جنوبی چشم امید به تقویت این بنیان دارند.

سال گذشته میلادی، خواهر رهبر کره شمالی اقدام به ارسال پیغام تسلیت از سوی برادرش بابت مرگ لی هی هو، همسر کیم دائه جونگ، رئیس جمهور اسبق کره جنوبی کرد که به خاطر تعاملاتش با کره شمالی شهرت داشت.

اخیرا به دنبال مطرح شدن یک سری حدس ها در مورد ابتلای رهبر کره شمالی به بیماری شدید، حتی بحث جانشینی خواهرش در رهبری مطرح شد.

کارشناسان معتقدند با توجه به مشارکت های فعالانه اخیر کیم یو جونگ در سیاست گذاری ها و طرح بیانیه های تند، نقش آفرینی های سیاسی او از سطح عنوان رسمی اش یعنی معاون اول مدیر دپارتمانی در کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران بالاتر است و اختیارات او اکنون تعداد زیادی از سازمان های دولتی را در بر میگیرد و او صرفا مطرح کننده ایده های رهبر این کشور نیست.،ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4263

به "قدرت و صندلی خواهر اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت و صندلی خواهر اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید