تاق گرا صاحب ورودی شد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر پایگاه محور تاریخی ساسانی کرمانشاه از احداث فضای ورودی برای بنای تاریخی تاق گرا اطلاع داد.

تاق گرا صاحب ورودی شد

امین قهرمانی در گفت و گو با خبرنگاران، بااشاره به ساماندهی ورودی و جهت دسترسی بنای تاریخی تاق گرا از طرف جاده اصلی دالاهو- سرپل ذهاب اظهار کرد: در زلزله سال 1396 بخش هایی از محوطه و راه دسترسی به تاق گرا دچار آسیب شده بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سنوات گذشته اعتبار قابل توجهی برای بازسازی جهت دسترسی، ساماندهی و بازسازی این بنای سنگی تاریخی اختصاص پیدا ننموده بود، گفت: با اعتباراتی که چندی پیش از محل اعتبارات زلزله به تاق گرا اختصاص یافت، اقدامات بسیار خوبی را در اطراف بنا شروع کردیم، بگونه ای که پس از چندین دهه شاهد تحولاتی در آن بودیم.

وی متذکر شد: پاکسازی دیوارها و فضای داخلی تاق، سنگفرش جهت دسترسی، روشنایی و نورپردازی جهت دسترسی و ...بخشی از اقداماتی بود که انجام دادیم.

قهرمانی اضافه نمود: طی روزهای اخیر هم فاز دیگری از ساماندهی این مجموعه را شروع نموده ایم که در مهمترین اقدام جهت دشواری که از جاده اصلی به سمت بنا بود و پیچ خطرناکی در لبه پرتگاه داشت را با طراحی اصولی و اقدامات فنی اصلاح کردیم و فضایی که حس دعوت نمایندگی را القا می نماید به اسم ورودی اصلی و پارکینگ موقت ایجاد می گردد.

وی اظهار داشت: با این کار تاق گرا در فاصله حدود دو کیلومتری صاحب ورودی شده و گردشگران هم بصورت پیاده و هم بصورت سواره با طی کردن جهتی گردشگری از بنا تماشا می نمایند.

مدیرپایگاه تاریخی محور ساسانی کرمانشاه اسم کرد: این فاز از اجرای طرح را با نصب تابلوی راهنمای اثر برای گردشگران ادامه خواهیم داد و پیش بینی می کنم ظرف یک ماه آینده کار را به اتمام برسانیم.

وی در سرانجام گفت: در اطراف تاق گرا آثار تاریخی مهمی وجود دارد که یکی از آنها بخشی از راه شاهی است که امیدواریم در آینده مورد کاوش قرار گیرد تا بقایای بیشتری از آن هویدا گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8088

به "تاق گرا صاحب ورودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاق گرا صاحب ورودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید