جرات ندارید روی این پل ها راه بروید! (2)

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: پل ها برای ارتباط مردم و آسان کردن حمل و نقل ساخته شده اند و مردم آن ها را دوست دارند، چون استفاده از آن ها آسان است: از روی آن ها عبور می کنید، امن هستند و همه چیز خوب است. اما بعضی پل ها طوری طراحی شده اند که هنگام عبور از آن ها قلبتان از حرکت بازمی ایستد. این همان چیزی است که این پل ها را منحصر به فرد می نماید: آن ها در اصل برای یاری به انسان ساخته شده اند، اما آنقدر ترسناک هستند که ترجیح می دهید به جای عبور از آن ها، راه طولانی تری را طی کنید. بعضی از آن ها قدیمی و بسیار خطرناک هستند.

جرات ندارید روی این پل ها راه بروید! (2)

در این مطلب با این پل ها آشنا می شوید.

پل میلو (Millau)، فرانسه

فرانسه را با برج ایفل و موزه لوور می شناسیم، اما یکی از شگفت انگیزترین پل های جهان هم در این کشور قرار گرفته است. پل میلو 340 متر از سطح زمین ارتفاع دارد و فقط با اتومبیل می توانید از روی آن عبور کنید.

پل معلق حسینی، پاکستان

پل معلق حسینی در کنار کوه ها، غذا ها و فرهنگ شگفت انگیز پاکستان، یکی از جا های دیدنی این کشور است. افراد کمی می دانند که پاکستان چند تا از ترسناک ترین پل های جهان را دارد.

پل ایا کازوراباشی (Iya Kazurabashi)، ژاپن

این نوع پل های دست ساز در آسیا بسیار محبوب هستند. کارشناسان معمولا به مردم توصیه می نمایند از آن ها اجتناب نمایند، اما هنوز بسیاری از افراد سرنوشت خود را به بازی می گیرند و از آن ها عبور می نمایند.

پل تامان نگارا (Taman Negara)، مالزی

حاضرید روی این پل طولانی، باریک و ترسناک راه بروید؟ هنگام عبور از پل باید همزمان از دست هایتان هم بهره ببرید. زیر پل، جنگل انبوه و متراکمی وجود دارد. اگر بیفتید، فکر می کنید می توانند شما را پیدا نمایند؟

پل کشوا چاکا (Keshwa Chaca)، پرو

درست وقتی فکر می کنید همه چیز این جهان را دیده اید، پرو وارد میدان می گردد. پل کشوا چاکا 100درصد از رشته های ضخیم علفِ بافته، ساخته شده و هر سال توسط مردم محلی متخصص با دست نوسازی می گردد. بازسازی آن فقط سه روز طول می کشد.

پل معلق کاپیلانو (Capilano)، کانادا

پل معلق کاپیلانو یکی از امن ترین پل های جهان است. این پل آنقدر امن است که هر سال حدود 800هزار بازدیدنماینده از آن عبور می نمایند. زیر پل، جنگل و جریان سریع آب وجود دارد. این پل توسط مهندس اسکاتلندی، جورج گرب ماکای در سال 1889 ساخته و در دهه 1950 بازسازی شد.

پل اوجلا (Ojuela)، مکزیک

عبور از این پل هم جرات می خواهد. قبلا یک شهر معدنی محلی از آن استفاده می کردند. اما از سال 1898 که این شهر متروکه شده، این منطقه یک مقصد گردشگری شده است.

پل کوئپوس (Quepos)، کاستاریکا

پل کوئپوس در دهه 1930 ساخته شده تا قطار را از بندر به مرکز شهر برساند.

پل یوبین (U Bein)، میانمار

پل یو بین هیچ تور محافظ یا تجهیزات ایمنی ندارد. علاوه بر این، از هم گسیخته، کثیف و ترسناک است. این پل از چوب ساج در سال 1850 ساخته شده است و 1200 متر طول دارد.

پل کاوارائو (Kawarau)، نیوزیلند

اگر می خواهید آدرنالین را در طبیعت زیبا تجربه کنید، حتما به نیوزیلند بروید. همچنین می توانید بانجی جامپینگ و ورزش های هیجان انگیز را روی پل کاوارائو تجربه کنید. البته باید بدانید که بانجی می تواند منجربه فلج شدن یا مرگ گردد. اما خود پل امن است.

پل دیوسای (Deosai)، پاکستان

همان طور که گفتیم، پاکستان عجیب ترین پل های جهان را دارد. هم اتومبیل و هم عابران پیاده از روی این پل عبور می نمایند. به عبارت دیگر این پل برای هر دو خطرناک است. این پل 100درصد از سیم و تخته های زهوار دررفته ساخته شده است.

پل کاپیتان ویلیام مور (Captain William Moore)، آلاسکا

پل کاپیتان ویلیام مور از مهندسی جالبی به وجود آمده است. پل های امروزی در مقابل زلزله مقاوم هستند. اما این پل نه زیاد. چون از یک طرف گسل به طرف دیگر آن می رود و با صخره احاطه شده است.

پل رود نو (Nu)، چین

این عجیب ترین پل جهان است. در واقع این پل یک زیپ لاین است. این زیپ لاین دهه ها استفاده می شده و برای کسانی که آنجا زندگی می نمایند رایگان است، اما برای گردشگران 8 دلار است.

منبع: celebspulse

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: برترین ها
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1801

به "جرات ندارید روی این پل ها راه بروید! (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرات ندارید روی این پل ها راه بروید! (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید