2 استاد دانشگاه امیرکبیر در میان پر استنادات ترین پژوهشگران دنیا قرار گرفتند

به گزارش مجله هاستفا، بر اساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پر استناد دنیا در سال 2019، سجاد جعفری و مهدی دهقان در بین پر استنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

2 استاد دانشگاه امیرکبیر در میان پر استنادات ترین پژوهشگران دنیا قرار گرفتند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت کلاریویت آنالتیکز ISI هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا Highly Cited Researchers می پردازد. این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم و علوم اجتماعی می شود که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانسته اند بیشترین تعداد استناد ها را دریافت کنند.

پژوهشگران بر اساس فعالیتشان در 21 رشته موضوعی انتخاب شده اند. همچنین پژوهشگرانی که در چند رشته به صورت هم زمان Cross-Field فعالیت می کردند نیز تحت یک رشته جداگانه طبقه بندی شده اند.

مهدی دهقان عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال های 2012 تا 2018 به عنوان برترین محقق و پژوهشگر پر استناد دنیا شناخته شده بود. وی در سال 97 و 98 نیز به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور معرفی شد. دهقان دارای 572 مقاله آی اس آی است که دارای بیشترین تعداد تالیف مقالات ISI در رشته ریاضی است.

سجّاد جعفری، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است.

وی از بهمن ماه 1391 به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به فعالیت است. زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه وی بهینه سازی، بازشناسی الگو و خصوصاً آشوب و دینامیک های غیرخطی است.

جعفری همکاری های بین المللی گسترده با اساتید برجسته و شناخته شده در زمینه کاری خود دارد که از تحقیقات وی تا کنون 212 مقاله ISI پذیرفته و چاپ شده است از جمله یک مقاله در ژورنال معتبر Physics Reports با IF = 28 که این مقالات 5494 ارجاع دریافت کرده اند. همچنین این استاد بیش از 150 مقاله در ژورنال های بین المللی داوری کرده است. وی هم اکنون در دو مجله معتبر IJBC و AEU عضو هیئت دبیران است.

لازم به ذکر است، جعفری مجری طرح پژوهشی طراحی و تحلیل سیستم های آشوب گونه با جاذب های پنهان در سیستم های زیستی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بوده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1706

به "2 استاد دانشگاه امیرکبیر در میان پر استنادات ترین پژوهشگران دنیا قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 استاد دانشگاه امیرکبیر در میان پر استنادات ترین پژوهشگران دنیا قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید