15 فیلم و سریالی که گاف ها و اشتباهات تاریخی خنده داری در خود داشتند

به گزارش مجله هاستفا، در این گزارش شما را با اشتباهات و گاف های فیلم ها و سریال هایی که اقلامی عجیب و نامتجانس با دنیای خود را در تدوین نهایی داشتند آشنا می کنیم.

15 فیلم و سریالی که گاف ها و اشتباهات تاریخی خنده داری در خود داشتند

به گزارش، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی که دوستشان داریم و نگاهشان می کنیم، پیش از قرار گرفتن روی پرده نمایش یا نمایشگر تلویزیون هایمان، از برابر نگاه تیزبین ده ها چشم عبور می نمایند، اما همچنان امکان وقوع اشتباهات نابهنگام وجود دارد و گاهی اوقات هم اشیائی که به آن فضا تعلق ندارند در تدوین پایانی هم دیده می شوند.

از فنجان های قهوه که در سریال Game of Thrones جنجال آفرین شدند تا بازی هایی ویدیویی که قبل از ساخته شدن در فیلم The Hurt Locker، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با اشتباهات و گاف های فیلم ها و سریال هایی آشنا کنیم که اقلامی عجیب و نامتجانس با دنیای خود را در تدوین نهایی داشتند.

هواداران سریال پرطرفدار Bridgerton از سرویس نتفلیکس متوجه یک اشتباه فاحش در این سریال شده اند. داستان این سریال در سال 1813 در لندن می گذرد، اما در آن دوران خودرو ها هنوز ساخته نشده و تا چند قرن بعد به طور گسترده در لندن مورد استفاده قرار نگرفتند. اما این خطوط زرد رنگ ترافیکی در یکی از سکانس های سریال دیده می شوند و جالب اینکه حتی این شکل از خطوط تا دهه 1950 در جاده های انگلستان به کار برده نمی شدند.

در یکی از صحنه های فیلم Little Women ساخته گرتا گرویگ، می توان یک بطری آب امروزی را پشت سر شخصیت لوری با بازی تیموتی شالامی دید. بعضی بر این باورند که این بطری در واقعی یک فلاسک برند Hydroflask است که بدنه ای فلزی دارد. در هر صورت، چنین بطری آب مدرن و عایق کاری شده ای در دهه 1800 وجود نداشته است.

در یکی از اپیزود های فصل پایانی سریال Game of Thrones، یکی از اعضای تیم فراوری یک فنجان قهوه مدرن را پیش از شروع فیلمبرداری از روی میز شام بردارد، سکانسی که در آن پس از پیروزی در جنگ با وایت واکرها، سربازان شمال در حال خوشگذرانی هستند. این فنجان کنار دست شخصیت دنریس تارگرین با بازی امیلیا کلارک دیده می گردد. این گاف خنده دار در نسخه نهایی سریال هم وجود داشت هر چند بعد از افشا شدنش در نمایش اولیه، به شکل دیجیتالی برداشته شد. در فضای داستانی فیلم که مربوط به هزاران سال پیش بود، نه برقی وجود داشته و نه ابزار های مدرن و بدین ترتیب پرواضح است که در آن دوران خبری از فنجان های قهوه یکبار مصرف نبوده است.

در اپیزود پایانی بسیار مورد انتظار Game of Thrones، بینندگان چشم عقابی متوجه دو مورد اشتباه در قالب بطری های آب پلاستیکی شدند. در جریان سکانس نشست شورای رهبری می توانید بطری های آب پلاستیکی را زیر پای شخصیت های سامول تارلی و سر داووس ببینید. این نوع از بطری های آب تا اواخر دهه 1900 وجود نداشتند.

فیلم Newsies از دیزنی که یک شکست تجاری عظیم بود و بعد ها داستانش در قالب یک نمایش برادووی پیروز اقتباس شد، حاوی گاف ها و اشتباهات بسیاری است. در یکی از سکانس های بازی مدا لارکسون دیده می گردد که علامت های درخشان خروج در قاب دوربین قرار دارند. این در حالی است که داستان فیلم در سال 1899 در نیویورک رخ می دهد و در آن دوران تکنولوژی علامت خروج در ساختمان ها وجود نداشت.

داستان این فیلم در دهه 1930 می گذرد، اما در یکی از سکانس های آن، گروهی از مردان وارد یک سالن سینما می شوند و چراغ های قرمز خروج بالای در روشن می شوند. اگر چه ممکن است بعضی سالن های سینما علامت قرمز خروج اضطراری داشته باشند، اما این علامت ها در آن دوران بدون شک با ظاهر امروزی شان و آنچه در فیلم به نمایش در می آید متفاوت بودند.

اگر به یکی زا سکانس های ارابه سواری در طی نبرد کلوسوم در فیلم Gladiator دقت کنید متوجه یک کپسول گاز فلزی عظیم زیر یکی از ارابه هاخواهید شد. بدون شک این کپسول برای استفاده از جلوه های ویژه به کار رفته است، اما در دوران رم باستان کپسول گازی وجود نداشته است.

در طول نبرد هولد در فیلم Braveheart، در گوشه سمت چپ پایین تصویر می توان یک خودرو سفید رنگ را در پشت زمینه دید. اگر چه فیلم Braveheart در دهه 90 میلادی ساخته شد، اما داستان آن مربوط به اسکاتلند قرن سیزدهمی است که پرواضح است در آن دوران هنوز خودرویی ساخته نشده بود.

در فیلم Glory که داستان آن در خصوص جنگ داخلی ایالات متحده است و دنزل واشنگتن به خاطر بازی در آن برنده جایزه اسکار شد، یکی از سربازان یک ساعت دیجیتالی در دست دارد. جنگ های داخلی ایالات متحده در سال 1861 شروع شد و ساعت های دیجیتالی یک قرن بعد اختراع شدند.

در یکی از سکانس های فیلم اول مجموعه Pirates of the Caribbean که در روی یکی از کشتی ها گرفته شده است، مردی را می توان دید که از اعضای تیم فراوری است، اما در داخل تیم دزدان دریایی ایستاده است در حالی که در دوران تاریخی فیلم خبری از تی شرت سفید و کلاه کابوی ها نبوده است.

در اپیزود Der Tag از سریال مشهور M*A*S*H، شخصیت ریدار اورایلی در حالی که خرس عروسکی و یک کتاب کمیک بوکی از مجموعه انتقام جویان را در دست دارد به خواب می رود. اولین کتاب کمیک بوکی انتقام جویان سال 1963 منتشر شد در حالی که داستان سریال M*A*S*H در دوران جنگ کره رخ می دهد که بین سال های 1950 تا 1953 بود. نکته جالبتر این که این نسخه از کتاب کمیک انتقام جویان که در سریال دیده می گردد تا سال 1969 منتشر نشده بود.

فیلم The Doors داستان جیم موریسون و گروه موسیقی راک مشهور The Doors را در دهه 1960 و اوایل دهه 1970 روایت می نماید، اما در یکی از سکانس هیا فیلم که داستان سال 1971 را روایت می نماید، جیم موریسون به اسم خواننده اصلی این گروه روی لبه یک پنجره نشسته است و پشت سر او بیلبوردی برای فیلم Another 48 Hours با بازی ادی مورفی دیده می گردد که در واقع در سال 1990 ساخته شده است.

فیلم Bernie بر اساس قتل واقعی مارجری نوگنت که یک بیوه ثروتمند بود و به وسیله دوستش برنی تاید کشته شد ساخته شد، اتفاقی که در سال 1996 اتفاق افتاده است. فیلم Bernie با بازی جک بلک، اما در یکی از سکانس های خود یک تماس تلفنی روی یک گوشی آیفون را نشان می دهد در حالی که اولین گوشی اپل در سال 2007 معرفی گردید.

داستان درام جنگی The Hurt Locker در سال 2004 رخ می دهد، اما در یکی از سکانس ها شاهد هستیم که یکی از شخصیت های داستان، بازی ویدیویی Gears of War را روی کنسول Xbox 360 انجام می دهد. این در حالی است که این کنسول در سال 2005 معرفی گردید و بازی مذکور هم در سال 2006 به بازار آمد.

در اپیزود چهارم از سریال The Mandalorian، بعضی تماشاگران متوجه یک میکروفن دسته دار در بالا تصویر شده اند. این اتفاق در دقیقه شانزدهم این اپیزود دیده می گردد، سکانسی که در آن شخصیت های اومرا و شخصیت ماندالوری با بازی پدرو پاسکال در حال صحبت کردن هستند.

منبع: روزیاتو

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8620

به "15 فیلم و سریالی که گاف ها و اشتباهات تاریخی خنده داری در خود داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 فیلم و سریالی که گاف ها و اشتباهات تاریخی خنده داری در خود داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید