کشف گونه ای جدید از ویروس کرونا که خطرناک تر است

به گزارش مجله هاستفا، نتایج یک مطالعه نشان داده است که یک نسخه جهش یافته از ویروس کرونا در اروپا و غرب این قاره مشاهده شده که بسیار عفونی است چرا که بر خلاف گونه های قبلی در بدن نمی شکند.

کشف گونه ای جدید از ویروس کرونا که خطرناک تر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در فلوریدا می گویند پروتئین سنبله که ویروس از آن برای اتصال به سلول های موجود در مجاری هوایی استفاده می نماید از ماه ژانویه قوی تر شده است.

این کار به طور مرتب در هنگام قطع اتصال به گیرنده ها در مجاری هوایی افراد متوقف می شد اما این نوع پروتئین سنبله اکنون مقاومت بیشتری دارند.

به نظر می رسد جهش ژنتیکی که دانشمندان در سراسر دنیا ماه ها در حال جستجوی و اثبات آن بودند حتمی است. این نوع پروتئین سنبله باعث می گردد تا ویروس کرونا مدام خود را تکثیر کند و عفونی تر گردد.

دانشمندان می گویند که این نوع ویروس تقریباً 10 برابر بیشتر از زمان ابتلا به انسان در چین عفونی تر است.

نسخه جهش یافته ویروس موسوم به G614 - تغییر در D614 - یک تغییر جزئی در آرایش ژنتیکی آن است.

تحقیقات دانشمندان در ماه می بالاخره ثابت نموده گونه جدید ویروس کرونا که در بعضی از بیماران کانادایی، آمریکایی، بریتانیایی و ایتالیایی مشاهده شده است.

محقق برجسته تحقیق موسسه اسکریپس ، دکتر چو به واشنگتن پست گفت که به نظر می رسد جهش به دلیل جبران ضعف پروتئین سنبله در گذشته صورت گرفته است.

واشنگتن پست گزارش داد که به نظر می رسد در نتیجه این تغییر نوع جدید ویروس کرونا تقریباً 10 برابر عفونی تر شده است.

نحوه ورود ویروس به بدن با استفاده از سنبله آن برای بستن به گیرنده - به نام گیرنده ACE-2 - در مجاری هوایی شخص است.

گیرنده های ACE-2 در واقع دروازه های کوچکی هستند که ویروس از آن استفاده می نماید تا وارد خون و سپس به سرعت تکثیر گردد؛ سلول های اطراف خود را در این فرآیند نابود می نماید و باعث ایجاد بیماری می گردد.

همچنین آنها دریافتند این نتایج نشان می دهد که نوع SG614 از نوع SD614 با ثبات تر است مطابق با داده های اپیدمیولوژیک نشان می دهد که ویروس های دارای SG614 با انتقال بهتری کار می نمایند. آنها گفتند که سنبله قوی تر و در نتیجه ویروس قادر به عبور از دروازه گیرنده های ACE-2 بود.

دکتر چو به واشنگتن پست گفت: مطالعه اپیدمیولوژیک و داده های ما با هم واقعاً شرح می دهند که چرا گسترش [نوع G] در اروپا و ایالات متحده واقعاً سریع است ... این اتفاقی نیست.

با این حال به نظر نمی رسید که این قدرت سنبله بهبود یافته، مردم را مریض تر و یا کمتر بیمار کند.

به گفته آنها این می تواند به این دلیل باشد که سنبله هیچ ارتباطی با توانایی ویروس برای تکثیر هنگامی که در بدن وجود داشته باشد نیست.

دکتر چو و همکارانش تفاوتهای بین پروتئین سنبله ، لقب S را در قسمت بیرونی هر دو نسخه از کروناویروس آنالیز کردند.

فرآیند فراوری مثل و استفاده از منابع بدن برای رسیدن به این هدف چگونگی ایجاد بیماری کرونا در بدن است.

محققان در انگلستان و ایالات متحده در ماه مه اعلام کردند که نسخه ویروس G614 در بسیاری از کشورها به فرم غالب همه گیری تبدیل شده است.

آنها گفتند که این نوع ویروس بار برای اولین بار در ماه فوریه در آلمان یافت شد و از آن موقع شایع ترین شکل ویروس در بیماران در سراسر دنیا بوده است.

ویروس ها همواره به طور طبیعی جهش می یابند و معمولاً باعث ایجاد زنگ خطر نمی شوند بلکه باید مورد آنالیز قرار گیرند در صورت تغییر بسیار زیاد بدن برای بدن غیرقابل تشخیص می شوند و ایمنی ناشی از اولین عفونت نمی تواند در برابر آنها محافظت کند؛ همانطور که در خصوص آنفولانزا وجود دارد.

مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه شفیلد و آزمایشگاه ملی لوس آلاموس در نیومکزیکو صورت گرفته است ، نشان داد که D614 به نظر می رسد حالت اصلی ویروس در انسان است و این موردی است که در ووهان یافت می گردد.

این نوع اکثریت قریب به اتفاق کلیه عفونت های کرونایی در چین و آسیا را تشکیل می دهد و به نظر می رسد که اولین نسخه این ویروس است که در کشورهایی مورد مطالعه قرار گرفته اند ظاهر می گردد.

با این حال ، نسخه جهش یافته - G614 - خیلی زود پس از آنکه به عنوان ویروس مسلط دست به دست گرددبه زودی در اروپا و آمریکای شمالی ظاهر شد.

محققان گفتند: تقریباً در هر مکانی که نمونه گیری کافی در دسترس باشد ، یک الگوی واضح و سازگار مشاهده شد.

در آمریکای شمالی عفونت ها از طریق فرم اصلی D614 در سراسر قاره شیوع پیدا کرد اما در اوایل ماه مارس ، G614 در کانادا و ایالات متحده آمریکا بروز کرد و تا انتها ماه مارس به هر دو کشور به شکل غالب تبدیل شد.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4440

به "کشف گونه ای جدید از ویروس کرونا که خطرناک تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گونه ای جدید از ویروس کرونا که خطرناک تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید