نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران امروز رونمایی می شود

به گزارش مجله هاستفا، ترفع گفت: امروز یک دستگاه اتوبوس برقی محصول مشترک نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و کارخانه زرین خودرو اصفهان رونمایی می شود.

نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران امروز رونمایی می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به رونمایی از یک دستگاه اتوبوس برقی طی روز جاری در بوستان مصاحبه اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس برقی محصول مشترک نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و کارخانه زرین خودرو اصفهان وابسته به وزارت دفاع امروز رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه قوای محرکه و بُرد الکترونیکی این اتوبوس از طریق نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران تولید شده گفت: بخش اتوبوسی این خودرو از طریق کارخانه زرین خودرو اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این اتوبوس برقی نسخه اولیه اتوبوس هایی است که به صورت برقی قرار است در کشور تولید شود اظهار کرد: شهرداری جهت حمایت از حمل و نقل پاک و توجه به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها قرار است تفاهم نامه ای را در این زمینه منعقد کند.

وی در خصوص محل فعالیت این اتوبوس های برقی گفت: ما تلاش می کنیم اتوبوس های برقی در هسته مرکزی شهر که بیشترین آلودگی هوا را دارند مورد استفاده قرار گیرند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7945

به "نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران امروز رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران امروز رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید