موضع گیری دوباره اداره کل ورزش استان تهران مقابل شیرازی

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، انتخابات هیات فوتبال استان تهران از آن دسته پرونده های کِش و قوس دار ورزش کشور است که بعد از یک سال و نیم و با وجود ورود نهادهای نظارتی و وزارت ورزش هنوز به نتیجه قابل استنادی نرسیده است.

موضع گیری دوباره اداره کل ورزش استان تهران مقابل شیرازی

البته با تعیین شدن بازه زمانی برای ثبت نام دوباره از متقاضیان ریاست در هیات فوتبال استان تهران، انتظار می رفت اینبار فرایند آغاز شده بدون تنش ادامه پیدا کرده و با برگزاری مجمع در تاریخی که هنوز اعلام نشده به خاتمه برسد اما گویا آنچه سال گذشته مانع از برگزاری انتخابات شد قرار است تکرار شود!

حبیب الله شیرازی ریاست فعلی هیات فوتبال استان تهران را بر عهده دارد. ریاست وی البته 3 اسفندماه سال 97 به خاتمه رسید. قرار بود انتخابات این هیأت 14 شهریورماه سال 98 برگزار شود اما مطرح شدن برخی تخلفات و ورود نهادهای نظارتی منجر به لغو انتخابات در فاصله چندساعت مانده به زمان مقرر شد. بعد از آن فدراسیون فوتبال 6 آذرماه را به عنوان زمان جدید برای برگزاری انتخابات هیأت استان تهران پیشنهاد داد اما در این تاریخ هم مجمعی برگزار نشد.

طرح تخلفات در رابطه با انتخابات هیات فوتبال استان تهران ابتدا توسط رضا گل محمدی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مطرح و خیلی هم جدی پیگیری شد تا به خاتمه (لغو انتخابات) رسید. آنچه گل محمدی روی آن دست گذاشته بود، حضور شیرازی در انتخابات بود و اینکه کاندیدا شدن فردی که خود به عنوان سرپرست یا رئیس قصد برگزاری انتخابات را دارد، قانونی نیست.

گل محمدی طی یک سال و نیم گذشته برای برداشته شدن موانع قانونی و به خاتمه رساندن انتخابات هیات فوتبال استان تهران پیگیری های زیادی داشت. نتیجه این پیگیری ها در معین زمان 31 خردادماه تا 8 تیرماه برای نام نویسی از کاندیداهای این هیات بی تاثیر نبود.

در این 10 روز کاری افرادی زیادی درخواست خود برای ریاست در هیات فوتبال استان تهران را به صورت رسمی به دبیر مجمع ارائه کردند. سعید فتاحی رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال، حسین خبیری معاون فعلی اجرایی باشگاه پرسپولیس و نیما نکیسا مسئول توسعه فوتبال پایه از چهره های اصلی در میان کاندیداها به حساب می آیند و البته حبیب الله شیرازی.

همین مسئله یعنی ورود دوباره شیرازی به انتخابات هیات فوتبال استان تهران با واکنش مجدد اداره کل ورزش و جوانان استان روبرو شده و تاکید دوباره بر اینکه برگزاری انتخابات با حضور این فرد قانونی نیست.

رضا گل محمدی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شنیده ام که آقای شیرازی مجدد برای ریاست در هیات فوتبال استان تهران کاندیدا شده و این یعنی اینکه مسائل سال قبل به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: دوره ریاست حبیب الله شیرازی در هیات فوتبال استان تهران یک سال و نیم پیش تمام شد؛ با این حال وی طی این مدت به مدیریت این هیات ادامه داد. حالا هم می خواهد انتخابات را برگزار کند و خودش کاندیدای آن شده است. مگر می شود کسی که مجری انتخابات است، کاندیدا بشود؟ این غیرقانونی است.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شرح داد: این مسئله یکی از موارد تخلف بود که باعث شد انتخابات شهریورماه سال گذشته لغو شود. با این حساب یعنی مسئله ای حل نشده و قرار است انتخابات جدید در شرایط مشابه سال قبل و با موانع قانونی برگزار شود.

گل محمدی با تاکید بر اینکه موضع اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تغییر نکرده است، گفت: برگزاری انتخابات در این شرایط و با حضور فردی که خود مجری انتخابات است را نمی پذیریم. از نظر ما چنین انتخابات رسمیت نداشته و قانونی نیست. بنابراین اجازه برگزاری آن را نمی دهیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4446

به "موضع گیری دوباره اداره کل ورزش استان تهران مقابل شیرازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری دوباره اداره کل ورزش استان تهران مقابل شیرازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید