موضع قطر و کویت درباره ائتلاف دریایی آمریکا

به گزارش مجله هاستفا، یک مقام آمریکایی مدعی شده است که قطر و کویت آمادگی خود را برای پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری واشنگتن اعلام نموده اند.

موضع قطر و کویت درباره ائتلاف دریایی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سرهنگ جان کنکلین رئیس ائتلاف موسوم به امنیت کشتیرانی در خلیج فارس به رهبری آمریکا، روز گذشته ادعا کرد که قطر و کویت به ایالات متحده آمادگی شان را برای پیوستن به ائتلاف دریایی اعلام نموده اند.

این مقام آمریکایی گفت: قطر و کویت پیشتر به ما خاطرنشان کردند که به ائتلاف خواهند پیوست بنابراین تنها موضوع زمان (پیوستن) باقی می ماند.

وی گفت که انتظار می رود این دو کشور پرسنل و قایق های گشتی را برای ائتلاف فراهم نمایند.

رئیس ائتلاف دریایی آمریکا که به خاورمیانه سفر نموده است همچنین خاطرنشان کرد که با کانادا برای پیوستن به این ائتلاف صحبت نموده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا از پنجشنبه دو هفته پیش رسما عملیات دریایی خودش را در بحرین شروع نموده است. واشنگتن ادعا می نماید مأموریت این ائتلاف را محافظت از کشتی ها و انتقال نفت است. تاکنون تنها 6 کشور عربی و غربی به ائتلاف مذکور پیوسته اند.

به موازات ائتلاف دریایی آمریکا، فرانسه نیز اعلام نموده در حال رهبری یک ماموریت اروپایی مستقل از ایالات متحده، در خلیج فارس است؛ چرا که به زعم پاریس، بعضی از کشورهای اروپایی این ترس را دارند که ائتلاف دریایی آمریکا تنش های این کشور با ایران را وخیم تر کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1680

به "موضع قطر و کویت درباره ائتلاف دریایی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع قطر و کویت درباره ائتلاف دریایی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید