مرجان اشرفی زاده: فیلم کوتاه هنوز نتوانسته در بخش اکران و مخاطب صندلی مشخصی داشته باشد

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - مرجان اشرفی زاده معتقد است برخلاف اینکه فیلم کوتاه در بخش تکنیکی و حرفه ای، صندلی خوبی پیدا نموده است اما در بخش اکران و مخاطب، هنوز صندلی خودش را پیدا ننموده است.

مرجان اشرفی زاده: فیلم کوتاه هنوز نتوانسته در بخش اکران و مخاطب صندلی مشخصی داشته باشد

سینمای کوتاه ایران علاوه بر مشکلاتی که سینمای بلند ایران با آن دست به گریبان است، شرایطی ویژه تر دارد. این نوع سینما به دلایل مختلف، صندلی ویژه ای میان فیلمسازها دارد، چون می توانند به موضوعات و سوژه هایی خاص بپردازند و برخی محدودیت هایی که سینمای بلند دچار آن است، شامل این سینما نمی گردد اما از طرفی مشکل ویژه ای که سینمای کوتاه با آن سروکار دارد، بحث اکران است. در سلسله مصاحبه هایی که با موضوع پرونده صندلی فیلم کوتاه در اکران داشتیم، با فیلمسازهای بسیاری که در عرصه فیلم کوتاه پیروز و فعال هستند در این زمینه تبادل نظر داشتیم که یکی از آنها مرجان اشرفی زاده فیلمساز پیروزی است که اولین فیلم بلند خودش را هم با نام آبجی روی پرده سینماها دارد. در ادامه تبادل نظری این فیلمساز را می خوانید.

فیلم کوتاه صندلیی نزدیک به قله سینمای ایران دارد

مرجان اشرفی زاده نویسنده و کارگردان سینما در گفت وگو با پانا درباره صندلی و اهمیت فیلم کوتاه در سینمای ایران گفت: فیلم کوتاه در جایی نزدیک به قله سینمای ما قرار گرفته است. اوضاع سینمای کوتاه بدین شکل است که وقتی فستیوال فیلم های بلند و کوتاه را دنبال می کنیم، شخصاً در این سال ها، تعداد فیلم های کوتاهی که برایم به یادماندنی شده و دوست داشتم آنها را به بقیه معرفی کنم در فیلم کوتاه شاخص تر بوده است. به همین علت، به اعتقاد من فیلم کوتاه صندلی بسیار عظیم و ویژه ای دارد و در این سال ها پیشرفت های تکنیکی بسیار خوب در کنار قصه گویی های بسیار متفاوتی در این حوزه داشته ایم که بسیار قابل اعتنا است.

برخلاف اینکه در این سال ها در بخش تکنیکی و حرفه ای، فیلم کوتاه صندلی خوبی پیدا نموده است اما در بخش اکران و مخاطب، هنوز صندلی خودش را پیدا ننموده

وی با اشاره به اینکه طی سال ها فیلم های کوتاه خوب و حرفه ای ساخته شده است، تاکید نمود: برخلاف اینکه در این سال ها در بخش تکنیکی و حرفه ای، فیلم کوتاه صندلی خوبی پیدا نموده است اما در بخش اکران و مخاطب، هنوز صندلی خودش را پیدا ننموده و همچنان مانند قبل نگاه فیلمساز برای به دیده شدن به جشنواره های داخلی و خارجی و نهایتا یک رزومه کاری برای ورود به حوزه های دیگر فرهنگی بوده است که این بخش از ضعف های عظیم سینمای کوتاه به تعداد می آید.

صندلی فیلم کوتاه در چرخه اکران هنوز معین نیست

این کارگردان که در حال حاضر فیلم سینمایی آبجی را روی پرده دارد، در شرح بیشتر گفت: متاسفانه هنوز فیلم کوتاه نتوانسته در یک چرخه خوب عرضه و تقاصا قرار گیرد، گرچه در حال حاضر کوشش شده در سیستم های وی او دی یا نمایش آنلاین در پلتفرم ها و بعلاوه اکران فیزیکی در هنر و تجربه، باکس هایی برای نمایش فیلم کوتاه تعریف گردد که قبلا اینها نبود، ولی به جز وی او دی ها، راه حلهای دیگری برای ارائه و نمایش فیلم کوتاه وجود دارد. به اعتقاد من اگر راه حل جدی و جدیدی برای ارائه و نمایش فیلم کوتاه به وجود بیاید، مخاطبان زیادی از این فیلم ها استقبال خواهند کرد.

وی درباره تاثیر حمایت هنرمندان از فیلم های کوتاه در دیده شدن بیشتر آنها بیان نمود: نسبت به فضای اطراف خودم اگر بخواهم بسنجم، شرایطی که می بینم این است که برای بیشتر اهالی سینما، فیلم کوتاه بسیار جدی است و اگر نمی توانند در برخی از مجامع و اکران ها شرکت نمایند، به علت مشغله است و علت بر بی اهمیتی آنها نسبت به سینمای کوتاه نیست.

قصد دارم در سینمای کوتاه باز هم خودم را محک بزنم

اشرفی زاده در سرانجام با بیان اینکه بسیار مشتاق است تا در زمینه فیلم کوتاه کاری بسازد، گفت: دلم می خواهد در این حوزه دوباره شانسم را امتحانم کنم و خودم را به چالش بکشم . قصد دارم با فیلمسازانی که در حال حاضر فعالیت می نمایند، خودم را محک بزنم و ببینم در این زمان هم در حوزه فیلم کوتاه حرفی برای گفتن دارم یا خیر!

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8479

به "مرجان اشرفی زاده: فیلم کوتاه هنوز نتوانسته در بخش اکران و مخاطب صندلی مشخصی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرجان اشرفی زاده: فیلم کوتاه هنوز نتوانسته در بخش اکران و مخاطب صندلی مشخصی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید