فیلم ، مخالفان تبعیض نژادی در شهر بریستول در انگلیس مجسمه یک تاجر برده را پایین کشیدند

به گزارش مجله هاستفا، مخالفان تبعیض نژادی در انگلیس مجسمه یکی از افرادی که از وی به عنوان تاجر برده یاد می گردد را به پایین کشیده و به رودخانه پرتاب کردند.

فیلم ، مخالفان تبعیض نژادی در شهر بریستول در انگلیس مجسمه یک تاجر برده را پایین کشیدند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مخالفان تبعیض نژادی و از طرفداران گروه بلک لایوز متر در انگلیس در یکی از شهرهای این کشور مجسمه معروف یک تاجر برده را به نشانه اعتراض پایین کشیدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری بی بی سی تظاهرکنندگان در شهر بریستول در جنوب غربی انگلیس عصر یکشنبه به وقت تهران مجسمه معروف slave trader را با طناب پایین کشیده و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به ادوارد کلستون از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود 80 هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد.

این تظاهرات در ادامه همبستگی با قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی است که چندی قبل در یکی از شهرهای آمریکا به دست ماموران پلیس این کشور به طرز فجیعی کشته شد.

دیوید الوسوگا یک مورخ انگلیسی در گفت وگو با بی بی سی گفت برخلاف تصور که کلستون کارهای عظیمی انجام داد، اما این صحیح نیست و او یک تاجر برده و قاتل بود. این مورخ انگلیسی گفت که این اقدام باید پیشتر صورت می گرفت.

به گزارش بی بی سی، حدود 10 هزار تن در تظاهرات در شهر بریستول حضور داشتند.

این در حالی است که ساجد جاوید شهردار لندن روز یکشنبه ضمن حمایت از برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی، از دولت درخواست کرد با چالش نژادپرستی در این کشور مقابله کند. به نوشته روزنامه دیلی میل، جاوید در یادداشتی نوشت دولت می تواند و باید اقدامات بیشتری برای رسیدگی به نابرابری های نژادی در جامعه انجام دهد.

وی اضافه نمود: در این چالش نیز همانند دیگر چالش های عظیم و نظام مند، تنها نخست وزیر می تواند تغییری واقعی ایجاد کند.

شهردار آسیایی تبار لندن نوشت، در زندان های انگلیس، نسبت به آمریکا عدم تناسب بیشتری میان زندانیان سیاه پوست و سفیدپوست دیده می گردد. با این حال بریتانیا پیروز ترین دموکراسی چند قومیتی در دنیا است. (جزئیات بیشتر)

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4227

به "فیلم ، مخالفان تبعیض نژادی در شهر بریستول در انگلیس مجسمه یک تاجر برده را پایین کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، مخالفان تبعیض نژادی در شهر بریستول در انگلیس مجسمه یک تاجر برده را پایین کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید