دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ، تاریخی و هنری منقول مجاز تصویب شد

به گزارش مجله هاستفا، دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی تاریخی و هنری منقول مجاز با هدف حفاظت از این آثار گران بها به تصویب دولت رسید.

دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ، تاریخی و هنری منقول مجاز تصویب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه 8 آبان 1398 به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در اجرای آیین نامه مدیریت، سامان دهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز، دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی، تاریخی و هنری منقول مجاز را تصویب کرد.

این دستورالعمل که چارچوب های تجارت آثار فرهنگی- تاریخی و هنری منقول مجاز را ترسیم می نماید نقش قابل توجهی در حمایت از تجارت اموال فرهنگی-تاریخی و هنری منقول مجاز با تأکید بر حفظ میراث ملی و تاریخی ایرانیان دارد.

همچنین، در این دستورالعمل کوشش شده با تبیین مقررات و صلاحیت های لازم برای خرید و فروش و نگهداری این اموال، آسیبی به آنها وارد نیاید.

این دستورالعمل به استناد مواد مربوط به فصل چهارم آیین نامه مدیریت، سامان دهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تهیه و در هیئت وزیران تصویب شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1639

به "دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ، تاریخی و هنری منقول مجاز تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ، تاریخی و هنری منقول مجاز تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید