درمان نوزادان آلوده به HIV بلافاصله پس از تولد شروع گردد

به گزارش مجله هاستفا، متخصصان دانشگاه هاروارد در یک مطالعه تازه تاکید کردند: ضروری است درمان نوزادان آلوده به ویروس ایدز (HIV) بلافاصله پس از تولد شروع گردد.

درمان نوزادان آلوده به HIV بلافاصله پس از تولد شروع گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، متخصصان دانشگاه هاروارد در یک مطالعه تازه تاکید کردند: ضروری است درمان نوزادان آلوده به ویروس ایدز (HIV) بلافاصله پس از تولد آغاز گردد.

در این آنالیز آمده است: زمانیکه نوزاد آلوده به ویروس اچ آی وی متولد می گردد ضروری است طی چند ساعت پس از تولد پروسه درمان آغاز گردد. این درحالیست که در بسیاری از کشور ها فرایند درمان از چند هفته یا ماه به تعویق می افتد.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در آنالیز خود دریافتند آغاز به موقع پروسه درمان در نوزادان آلوده به ویروس اچ آی وی میزان نفوذ و ذخیره شدن این ویروس در بدن نوزاد رامحدود می نماید.

به گفته محققان مصرف دارو های ضد اچ آی وی در مادران باردار مانع از انتقال ویروس به جنین می گردد که این روش تعداد نوزادان آلوده به ویروس اچ آی وی را در سراسر دنیا به شدت کاهش داده است. در حال حاضر، روزانه حدود 300 تا 500 نوزاد آلوده به ویروس اچ آی وی در آفریقای سیاه متولد می شوند.

به گزارش ژاپن تودی، پزشکان همیشه تاکید داشته اند درمان نوزاد آلوده به این ویروس باید در هفته یا ماه های اولیه زندگی آغاز گردد، زیرا سیستم ایمنی آنان در حال رشد است و در برابر این ویروس آسیب پذیر است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1763

به "درمان نوزادان آلوده به HIV بلافاصله پس از تولد شروع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نوزادان آلوده به HIV بلافاصله پس از تولد شروع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید