داعش از شهر رقه گریخت ، نیروهای روسیه وارد شدند

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: براساس توافق نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) با روسیه، نظامیان روسی روز شنبه پس از خروج گروهک تروریستی داعش وارد شهر الرقه در شرق سوریه شدند.

داعش از شهر رقه گریخت ، نیروهای روسیه وارد شدند

به گزارش تارنمای خبری عربی 21، منابع محلی سوری بیان کردند که پنج دستگاه خودروی زرهی روسی با نظارت نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) وارد مرکز شهر شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه 26 مهرماه شهر الرقه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

براساس این گزارش و بموجب توافق جدید ، تجهیزات نظامی روسی در اختیار تیپ 93 شهر منبج نهاده شد.

نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب سوریه با حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 16 مرداد 95 ، شهر منبج در حومه شمالی حلب را از اشغال داعش آزاد کردند.

مظلوم عبدی فرمانده نیروهای قسد 11 آذرماه هفته جاری از توافق با روسیه برای حضور نظامیان این کشور در سه منطقه عاموده، تل تمر و عین عیسی در شمال شرق سوریه خبر داده بود.

وی بیان کرد که این توافق در ملاقات نیروهای دمکراتیک سوریه با الکساندر چایکو فرمانده نیروهای روسی در سوریه گرفته شده است.

روسیه در کوشش برای کاهش تنش در شمال شرق سوریه، 22 اکتبر (30 مهرماه) در جریان سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به سوچی و ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود ، یک تفاهمنامه 10 بندی امضا کردند.

براساس این توافق، نیروهای کردی باید 30 کیلومتر به جنوب مرزهای ترکیه عقب نشینی نمایند و نیروی مرزبانی سوریه و پلیس نظامی روسیه در مناطقی مستقر شوند که همچنان در کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری متحد دولت آنکارا واقع شده است.

توافق آنکارا و مسکو 5 روز پس از آن صورت گرفت که ترکیه 25 مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کرد.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی نمایند.

17231

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1925

به "داعش از شهر رقه گریخت ، نیروهای روسیه وارد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش از شهر رقه گریخت ، نیروهای روسیه وارد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید