خبرنگاران رهاسازی 47 میلیون مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی از سد مهاباد

به گزارش مجله هاستفا، مهاباد- خبرنگاران- مدیر امور آب مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 47 میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد این شهرستان برای تامین مصارف بخش کشاورزی رها شده است.

خبرنگاران رهاسازی 47 میلیون مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی از سد مهاباد

رضا جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: رهاسازی از سهمیه سالانه بخش کشاورزی این شهرستان از ابتدای ماه خرداد شروع شده و هم اکنون با دبی 0.6 (شش دهم) متر مکعب ادامه دارد.

وی بیان نمود: سهمیه بخش کشاورزی در سال زراعی جاری 90 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده که در چهار مرحله مختلف رها خواهد شد.

مدیر اداره امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب پشت سد این شهر به 138 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 میلیون مترمکعب کمتر است.

جهین اضافه نمود: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک هزار و 352 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار نیز 2 متر و 29 سانتی متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه در سال آبی جاری 348 میلی متر بارندگی در ایستگاه باران سنجی سد مهاباد ثبت شده، اضافه نمود: این در حالی است که طی سال گذشته در این مدت 550 میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4491

به "خبرنگاران رهاسازی 47 میلیون مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی از سد مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رهاسازی 47 میلیون مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی از سد مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید