جلوگیری از آسیب وارده به کارگران با حسگر هوشمند

به گزارش مجله هاستفا، استارت آپ Strongarm Technologies آمریکا اخیرا پیروز به توسعه دستگاه ردیاب حرکتی برای کارگران شده است که از صدمات وارده به بدن آنها در محل کار جلوگیری خواهد نمود.

جلوگیری از آسیب وارده به کارگران با حسگر هوشمند

بر کسی پوشیده نیست که کارهایی که شامل فعالیت بدنی زیاد شامل خم شدن، معلق ماندن و فعالیت هایی از این دست هستند و در دسته مشاغل پرخطر دسته بندی می شوند، می توانند باعث آسیب های ناخوشایند و حتی معلولیت در کارگران شوند. اخیرا ابزاری موسوم به فوز (FUSE) توسعه داده شده است که کارخانه ها و شرکت ها می توانند از آن برای به حداقل رساندن آسیب به بدن کارگرانشان استفاده نمایند.

یک استارت آپ آمریکایی اخیرا ابزاری بسیار کاربردی توسعه داده است که با وجود آن میتوان امنیت جان کارگران را تا حدی تضمین کرد.فوز یک حسگر هم اندازه تلفن های هوشمند است که به بدنه یک کمربند متصل می گردد و کارگران می توانند به راحتی با پوشیدن آن در محل کار از آسیب وارده به بدنشان جلوگیری نمایند.

دستگاه مذکور حرکات افراد از جمله: خم شدن، چرخیدن و برخاستن را کنترل می نماید و هنگامیکه تشخیص داد انجام حرکتی خاص امنیت کارگر را به خطر می اندازد به ارتعاش در می آید.

دستگاه این داده ها را هر ثانیه ثبت می نماید و رتبه بندی می نماید که یک کارگر تا چه میزان (کم ، متوسط یا زیاد) درمعرض خطر قرار گرفته است. این دستگاه که به کمربند متصل می گردد، می تواند با تشخیص حالت های خطرناک، کارگران را در هنگام کار از خطرات احتمالی مطلع کند و به آنها هشدار دهد. دستگاه مذکور با هر بار شارژ تا 24 ساعت قابل استفاده است.

شان پترسون (Sean Patterson) مدیرعامل شرکت Strongarm گفت: هنگامیکه 14 ساله بودم، پدرم در محیط کار به دلیل نبود امنیت کشته شد. راه های بسیار زیادی برای ایجاد امنیت کارگران و جلوگیری از آسیب به بدن آنها وجود دارد. تاکنون شرکت هایی مانند والمارت (Walmart) ، هاینکن (Heineken) و تویوتا (Toyota) از شرکت ما برای ساخت این حسگر برای کارگران شرکتشان درخواست نموده اند. ما قصد داریم تا سرانجام سال 35 هزار کارگر بتوانند از این دستگاه استفاده نمایند.این حسگر برای یاری به کارگران طراحی شده است و به آنها هنگام قرارگیری در موقعیت های غیر ایمن،هشدار می دهد.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: ارزیابی رفتار کارکنان با حسگر هوشمند

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1327

به "جلوگیری از آسیب وارده به کارگران با حسگر هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از آسیب وارده به کارگران با حسگر هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید