تبدیل شدن ولیعصر به خیابان کامل برای ثبت جهانی

به گزارش مجله هاستفا، ایسنا/ براساس سخنان معاون شهرسازی شهرداری تهران، تبدیل شدن ولیعصر به خیابان کامل برای ثبت جهانی صورت می گیرد.

تبدیل شدن ولیعصر به خیابان کامل برای ثبت جهانی

داستان چیست؟

عبدالرضا گلپایگانی در خصوص شرایط خیابان ولیعصر و لزوم بازنگری در طرح تفصیلی این خیابان با توجه به کوشش برای ثبت جهانی آن گفت: شهرداری تهران موضوع ایجاد خیابان کامل را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه خیابان کامل به خیابانی گفته می گردد که برای همه اقشار جامعه اعم از پیاده، سواره و استفاده نمایندگان از حمل ونقل عمومی بهسازی شده بگونه ای که همه بتوانند ترددی ایمن و آسان داشته باشند و علاوه بر گذراندن اوقات فراغت به فضاهای کار و تجاری نیز دسترسی داشته باشند، گفت: در این راستا شورای راهبردی به ریاست شهردار تهران و نمایندگان شهرسازی، زیباسازی، فضای سبز، فنی عمرانی، اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و نمایندگان شورای شهر تشکیل شده تا شرایط بهسازی و ساماندهی خیابان ولیعصر را راهبری نمایند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران افزود: خیابان ولیعصر با 18 کیلومتر طول و اختلاف ارتفاع 500 متری از میدان راه آهن تا تجریش، ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به خیابان کامل را دارد و برهمین اساس به دنبال انطباق چارچوب های خیابان کامل در محور ولیعصر هستیم.

وی با بیان اینکه بهبود کیفیت شرایط خیابان ولیعصر از ابعاد مختلف در دستور کار واقع شده است، ادامه داد: با راه اندازی خانه مینایی به عنوان پایگاه خیابان، گام هایی برای خواناسازی و تهیه نقشه فرهنگی خیابان برداشته شده و در گام نخست، در 40 نقطه خیابان ولیعصر که در جاهایی که رویدادی اتفاق افتاده خواناسازی مکان رویدادها اجرا شده است.

گلپایگانی افزود: بر این اساس، پایه هایی در مکان هایی که در آنجا رویدادی در خیابان ولیعصر اتفاق افتاده نصب شده و شهروندان می توانند با استفاده از QRC در خصوص اتفاقات اتفاق افتاده در آن محل و شناخت نقاط و ساختمان های شاخص خیابان ولیعصر اطلاعات کسب نمایند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بازسازی و بهسازی پیاده روی خیابان ولیعصر، طراحی و تعبیه مبلمان مناسب، بهبود نمای ساختمان های جداره نیز در دستور کار سازمان زیباسازی واقع شده است که به عنوان پایلوت، بهسازی نمای ساختمان های حد فاصل چهار راه ولیعصر تا چهار راه جمهوری در حال اجرا است، این مدل که با مشارکت صاحبان املاک است، بهسازی نماها در همه خیابان ها گسترش می یابد.

وی افزود: در دوسال گذشته شرایط درختان خیابان بهبود یافته، در این دو سال 3300 درخت با سن 10 تا 15 سال و محیط بن نزدیک به 50 سانتیمتر توسط سازمان بوستانها کاشته شد که در نوع خود کار کم نظیری بوده است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در خصوص شرایط بازنگری در طرح تفصیلی خیابان ولیعصر(عج) نیز با بیان اینکه سال گذشته موضوع سه متر عقب نشینی اجباری در خیابان در کمیسیون ماده 5 لغو شد، ادامه داد: البته در خصوص بازنگری در طرح تفصیلی بدنه خیابان ولیعصر (عج) چند شرکت مشاور آنالیز و کارشناسی نموده اند که با جمع بندی و نهایی کردن به زودی برای تصویب به کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و معماری فرستاده می گردد.

گلپایگانی در خصوص بی آر تی خیابان ولیعصر نیز با بیان اینکه یکی از معیارهای خیابان کامل، وجود همه روش های حمل و نقلی است، اظهار کرد: این خط هم یکی از کارآمدترین خطوط اتوبوسرانی است که با یاری و همفکری معاونت حمل ونقل، احتمال بازنگری در بی آر تی بخشی از خیابان با توجه به وجود مترو وجود دارد.

وی افزود: احتمالا با حذف بخشی از خطوط بی آر تی در قسمتی از محور ولیعصر بتوان امکان تردد دوطرفه را فراهم کرد و این تصمیم به آنالیز کارشناسی بیشتر و توجه به خواست شهروندان بستگی دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همگردی
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4339

به "تبدیل شدن ولیعصر به خیابان کامل برای ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شدن ولیعصر به خیابان کامل برای ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید