انعفاد 20 تفاهم نامه به ارزش 23 میلیارد تومان در نمایشگاه پژوهش استان

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: در طول این نمایشگاه 20 تفاهم نامه بین مراکز علمی و صنعت به ارزش 23 میلیارد تومان منعقد شده است.

انعفاد 20 تفاهم نامه به ارزش 23 میلیارد تومان در نمایشگاه پژوهش استان

امیر ملک زاده، در گفت گو با خبرنگاران در مورد نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: در این نمایشگاه یک ستاد و پنج کمیته وجود دارد که کمیته علمی را دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را شهرداری مشهد، کمیته فن بازارها را شرکت شهرک های صنعتی، کمیته اجرایی دانشگاه فردوسی و کمیته نظارت و ارزیابی را دفتر برنامه ریزی و تحول اداری برعهده دارد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه هفته پژوهش همه ویژگی های نمایشگاه های دیگر را دارد و یک ماراتن همکاری بین دستگاه های مختلف در بخش خصوصی و دولتی است. 40 دستگاه دولتی و غیردولتی در این کارگروه ها حضور دارند و جهاد دانشگاهی در کمیسون های مختلف عضو است.

دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی اعلام نمود: سعی کردیم از تجارب سال قبل در این نمایشگاه استفاده کنیم و در این نمایشگاه کارگروه نظارت و ارزیابی را اضافه کردیم. در این نمایشگاه بیش از آنکه وجهه نمایشگاهی مورد نظر باشد مارتن همکاری میان بخشی و میان دستگاهی اهمیت دارد.

ملک زاده گفت: 40 دستگاه اجرایی، دانشگاهی، مراکز فناوری و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه سهیم هستند. سال جاری 11 هزار متر مربع سطح زیربنای نمایشگاه است که 6 هزار و 300 متر غرفه بندی شده و فضای آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این مساحت 46 درصد دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری، 32 درصد اجرایی و 22 درصد بخش خصوصی را شامل می گردد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های نمایشگاه پیش بینی امتیازها و فضا برای ارائه تقاضای صنعت است. در حال حاضر تقاضاهایی از جانب صنایع معدنی، شیلات، ربات، مترو و صنایع دفاعی مطرح شده است. همچنین در کنار توانمندی هایی که در نمایشگاه ارائه شده، نشست های زیادی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار شده.

دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی توضیح داد: در طول این نمایشگاه 20 تفاهم نامه بین مراکز علمی و صنعت به ارزش 23 میلیارد تومان منعقد شده است. همچنین 92 طرح رونمایی و 300 نشست انتقال دستاورد و معین تقاضا و سفارش نیز برگزار شده و این به معنای اقتصاد مقاومتی است زیرا در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و تقاضا، کارگزارانی این دو را با یکدیگر ارتباط می دهند.

ملک زاده گفت: 262 شرکت در طول سه روز نمایشگاه در قالب عرضه دستاورد و سفارش پژوهش ارتباطات خود را مدیریت کردند. ذی نفعان اصلی این رویداد دانشگاه ها، مراکز علمی و فناوری، صنایع و شرکت های بخش خصوصی هستند و دستگاه های پشتیبان نیز به اندازه ای که از آنان انتظار داشتیم، با ما همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: علت عدم حضور بانک ها در نمایشگاه ایرادی است که به نظام بانکی کشور وارد است و بانک ها و نظام بانکی هنوز وارد کارهای ریسک پذیر نشده اند و حوزه پژوهش و فناوری نیز دارای ریسک است. یکی از مسائل مالی کشور نظام بانکی است و این موضوع خودش را در اینجا نشان می دهد و به معنای دیگر بانک ها انگیزه ای برای حضور در این فضاها را ندارند.

دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی اعلام نمود: ارزش نحوه ارائه دستاورد اهمیت زیادی دارد و ممکن است یک کار بد به شکل خوبی ارائه گردد و ارزش آن به مراتب افزایش باید و بالعکس در حال حاضر در نمایشگاه مراکزی هستند که دستاوردهای بسیار خوبی دارند ولی در ارائه حق مطلب ارائه نشده است وهمانطور که میدانید بازار و بازاریابی علم است و از محقق نباید انتظار داشت بازاریاب خوبی باشد. در فرایند ایده تا بازار اگر همه سرجای خود قرار بگیرند این فرایند به خوبی اجرا خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2048

به "انعفاد 20 تفاهم نامه به ارزش 23 میلیارد تومان در نمایشگاه پژوهش استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعفاد 20 تفاهم نامه به ارزش 23 میلیارد تومان در نمایشگاه پژوهش استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید