اندونزی و مالزی به دلیل شیوع کرونا سال جاری زائر حج ندارند

به گزارش مجله هاستفا، اندونزی و مالزی در بحبوحه شیوع جهانی کرونا تصمیم گرفتند که سال جاری هیچ زائری را برای شرکت در مراسم حج تمتع به عربستان اعزام نکنند؛ این درحالی است که عربستان نیز در حال آنالیز احتمال لغو مراسم حج برای اولین بار در تاریخ است.

اندونزی و مالزی به دلیل شیوع کرونا سال جاری زائر حج ندارند

به گزارش روز شنبه جاکارتاپست ، حج امسال از حدود 28 ژوییه (7 مرداد مصادف با 7 ذی الحجه) شروع می گردد و قرار بود مالزی هم حدود 31 هزار و 600 زائر به حج اعزام کند.

طبق این گزارش وزارت امور مذهبی اندونزی در ابتدای ماه جاری گفت که به دلیل شیوع کرونا در دنیا و عربستان امسال هیچ زائری برای شرکت در مراسم حج به عربستان اعزام نخواهد کرد. پیش از این قرار بود امسال 220 هزار نفر از بزرگترین کشور مسلمان دنیا به عربستان برای اعمال حج اعزام شوند.

تصمیم به لغو مراسم حج از سوی دولت مالزی نیز بر اساس رایزنی با وزارت بهداشت و سازمان حج مالزی و نیز جلسه ویژه کمیته شورای ملی امور دینی مالزی در روز 9 ژوئن (سه شنبه 20 خرداد) ، اتخاذ شده است.

دکتر ذوالکفلی محمد البکری (Zulkifli Mohamad Al-Bakri) وزیرامور مذهبی دفتر نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت: زیارت حج سال 1441 هجری به سال آینده موکول می گردد.

وی تاکید نمود افرادی هم که ویزا فرادا به طور مستقیم از سفارت عربستان هم دریافت نموده اند مجاز به سفر به کشور عربستان برای شرکت در مراسم حج در امسال نخواهند بود.

به گزارش فایننشال تایمز ، در حالی که موارد ابتلا به کرونا در عربستان از 100 هزار نفر فراتر رفته است دولت این کشور در حال آنالیز لغو مراسم حج امسال برای اولین از زمان تاسیس پادشاهی سعودی در سال 1932 تا کنون است.

یک مقام ارشد وزارت حج و عمره عربستان گفت: این موضوع به دقت آنالیز شده و سناریوهای مختلفی در حال آنالیز است و تصمیم رسمی در این خصوص ظرف یک هفته آینده اعلام خواهد شد.

سال گذشته قریب به 2.5 میلیون نفر از مسلمانان سراسر دنیا در مراسم حج شرکت کردند.

پیش از شیوع کرونا قرار بود که زیارت های مذهبی حج 12 میلیارد دلار برای عربستان درآمد ایجاد کند.شیوع دنیای کرونا تا به امروز 7.4 میلیون نفر را مبتلا ساخته و به مرگ بیش از 418 هزار نفر منجرشده است.،ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4281

به "اندونزی و مالزی به دلیل شیوع کرونا سال جاری زائر حج ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی و مالزی به دلیل شیوع کرونا سال جاری زائر حج ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید