انتقاد دانشگاه تربیت مدرس از عدم پرداخت بودجه پسادکتری

به گزارش مجله هاستفا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: با عدم تخصیص بودجه جذب پژوهشگران پسادکتری از سوی دولت، این مبلغ از ردیف بودجه پژوهش دانشگاه کسر می گردد.

انتقاد دانشگاه تربیت مدرس از عدم پرداخت بودجه پسادکتری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، یعقوب فتح اللهی به تشریح شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری در دانشگاه پرداخت و گفت: این افراد باید دارای حداقل 2 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی-پژوهشی باشند و کمتر از 5 سال از زمان اخذ مدرک دکتری آنها گذشته باشد، همچنین افرادی که عضو هیات علمی مراکز علمی باشند، نمی توانند از این دوره استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه طول دوره پسادکتری حداکثر 2 سال است، اضافه نمود: پژوهشگران پسا دکتری به وسیله 5 نهاد از جمله صندوق حمایت از پژوهشگران، سرآمدان، بنیاد نخبگان، ستاد نانو و دانشگاه مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن بیان این مطلب که حق الزحمه این افراد متناسب با طول دوره مشابه دوره دکتری محاسبه و پرداخت می گردد، گفت: در سال های گذشته به طور میانگین 10 تا 15 پژوهشگر از سوی دانشگاه جذب می شد که سال جاری به دلیل آنکه دولت بخش هایی از بودجه مربوط به این موضوع را اختصاص نداده، نمی توانیم مستقلا پژوهشگر پسادکتری جذب کنیم.

فتح اللهی اضافه نمود: در مجموع سالیانه حدود 30 تا 40 نفر از 5 مسیری که ذکر شد، به عنوان پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه جذب می شوند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه ها گفت: حوزه پژوهش جایی است که باید همه پول ها در آنجا هزینه گردد ولی امروز شاهد هستیم که برای جبران کمبود بودجه، از این بخش کسر می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1260

به "انتقاد دانشگاه تربیت مدرس از عدم پرداخت بودجه پسادکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دانشگاه تربیت مدرس از عدم پرداخت بودجه پسادکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید