آمریکا مدعی شروع عملیات دریایی خود در منطقه شد

به گزارش مجله هاستفا، آمریکا به اتفاق چند کشور عملیات دریایی خود را از بحرین برای آنچه که حفاظت از امنیت ناوبری در خلیج فارس خواند، شروع کرد.

آمریکا مدعی شروع عملیات دریایی خود در منطقه شد

به گزارش خبرنگاران، آمریکا از مدت ها قبل با جوسازی هایی علیه ایران و متهم کردن تهران به رشته حملاتی در خلیج فارس، به دنبال متقاعد کردن کشورها برای پیوستن به حضور دریایی خود در خلیج فارس بود؛ حال تنها چند کشور به این به اصطلاح ائتلاف پیوسته اند و بر اساس ادعای فرانس 24 عملیات خود را در روز پنجشنبه (16 آبان) از بحرین شروع کرد. هدف از این به اصطلاح ائتلاف، حفاظت از ذخایر نفتی منطقه در برابر تهدیدات احتمالی خوانده شده است.

آمریکا با وجود دعوت از بیش از 60 کشور برای پیوستن به این به اصطلاح ائتلاف، فقط توانست انگلیس، استرالیا، آلبانی، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین را با خود همراه کند.

جمهوری اسلامی ایران دست داشتن در هر گونه حادثه و حملات در خلیج فارس را تکذیب نموده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس گفته بود: خلیج فارس یک شاهراه حیاتی است بنابراین از اولویت های امنیت ملی ایران محسوب می گردد و از مدت ها پیش امنیت دریانوردی در آن تضمین شده است. با توجه به این حقیقت، برخلاف وعده و وعیدها، حضور هرگونه نیرویی از خارج از منطقه باعث ناامنی در این آب ها می گردد. ایران برای حفاظت از امنیت این شاهراه تعلل نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آمریکا برای چه ائتلاف دریایی در خلیج فارس تشکیل داده است؟ آمریکا این ائتلاف را تشکیل داده تا اشتباهات خودش را جبران کند. آمریکا عامل تنش در خلیج فارس است. آزادی کشتیرانی یک وظیفه دنیای است و آمریکا به دزدی دریایی می پردازد. ایران، سایر کشورهای خلیج فارس و کسان دیگری که به خلیج فارس نیازمندند می توانند با همکاری هم از آن محافظت نمایند. آمریکا تنها باید از مردم آزاری دست بکشد. خلیج فارس به ائتلاف نیازی ندارد. اگر آمریکا سایر دنیا را اذیت نکند، مسئله ای نخواهد داشت.

امروز دولت انگلیس اظهار داشت که سطح هشدار امنیتی کشتی هایش را که در تنگه هرمز سفر می نمایند کاهش داده است. یکی از سخنگویان دولت در این خصوص گفت: با توجه به کاهش احتمال توقیف کشتی ها در تنگه هرمز، کشتی های حامل پرچم انگلیس به زودی می توانند بدون همراهی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس وارد این آبراه شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1355

به "آمریکا مدعی شروع عملیات دریایی خود در منطقه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی شروع عملیات دریایی خود در منطقه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید